МОДУЛЬ 1. Кіріспе: Оқытудың қазіргі заманғы парадигмасы

Мақсаты: Мұғалімге 4D білім беру моделінің құрылымын, логикасын және сабақ жоспарлау процесіндегі рөлін түсіндіру. Оқытудың дәстүрлі тәсілінен қазіргі заман талаптарына сәйкес трансформациясын көрсету.

📌 1.1 4D білім беру моделі туралы жалпы шолу
Қазіргі әлем тез өзгеруде. Енді оқушыға тек білім беру жеткіліксіз – оны өмірде қолдануға, бейімделуге, командада жұмыс істеуге және өзін-өзі дамытуға үйрету қажет. Осыған орай, Center for Curriculum Redesign ұйымы ұсынған 4D білім беру моделі – ХХІ ғасырда оқушыны жан-жақты дамытуға арналған кешенді тәсіл.

Модель төрт негізгі компоненттен тұрады:

Өлшем

Мазмұны

Білім (Knowledge)

Пәндік мазмұн, ғылым, математика, тіл, тарих, технология, т.б.

Дағды (Skills)

Сыни ойлау, шығармашылық, қарым-қатынас, ынтымақтастық

Тұлғалық қасиет (Character)

Жауапкершілік, табандылық, адалдық, әділдік, ынталылық

Метатаным (Meta-learning)

Өзін-өзі тану, рефлексия, бейімделу, оқу стратегиясын басқару

Модельдің маңыздылығы – оқушыны тек “не білу керек?” деген сұрақпен емес, “не істей алу керек?”, “кім болу керек?”, “қалай үйрену керек?” деген сұрақтармен дамытуында.

📌 1.2 21 ғасыр дағдылары: қандай құзыреттер дамытылуы тиіс?
Бүгінгі білім беру мазмұны келесі құзыреттіліктерді дамытуды көздейді:
  • Ақпаратпен жұмыс істеу (талдау, өңдеу, сыни қабылдау)
  • Коммуникация (жазбаша, ауызша, цифрлық)
  • Командада жұмыс істеу, келісу
  • Жаңа идея ұсыну, мәселеге креативті қарау
  • Өзін-өзі тану, мақсат қою, даму стратегиясын жасау
4D моделі осы құзыреттерді бір-бірінен бөліп қарастырмай, интеграцияланған жүйе ретінде дамытуға мүмкіндік береді.

📌 1.3 4 өлшем және сабақ құрылымы
Әрбір сабақ 4D моделіне негізделе алады:

Сабақ кезеңі

Қандай өлшем іске асады?

Мысал

Кіріспе

Білім + мотивация

Оқушылар алдыңғы білімдерін еске түсіреді, жаңа тақырыппен байланыстырады

Негізгі бөлім

Дағды + Тұлғалық қасиет

Оқушылар мәселе шешеді, топта жұмыс істейді, дәлел келтіреді

Қорытынды

Метатаным

Рефлексия жазады, өз жұмысына баға береді, жоспар құрады


Осылайша, сабақ жоспары тек мазмұн беруге емес, оқушы тұлғасын дамытуға бағытталады.

📌 1.4 Сабақты жоспарлауда қолдану алгоритмі
  1. Оқу мақсатын анықтаңыз – не білуі тиіс?
  2. Қай өлшемді дамыту керектігін таңдаңыз – білім бе, дағды ма, тұлғалық қасиет пе?
  3. Сол өлшемге сәйкес әдіс таңдаңыз – әр әдістің өз логикасы бар.
  4. Сабақ құрылымын (кіріспе–негізгі–қорытынды) 4D арқылы жобалаңыз
  5. Қорытындыда міндетті түрде рефлексия енгізіңіз – бұл метатанымға жол ашады

  • 📋 Тапсырма: Сабақтан өзіңіз өткізген бір тақырыпты алып, қай өлшем қалай көрініс тапты – соны сипаттаңыз