МОДУЛЬ 2. Сыни ойлауды дамыту әдістері (Skills) Мақсаты:Оқушылардың ойлау сапасын арттыратын, ақпаратпен саналы жұмыс жасауға үйрететін, дәлелді пікір айту дағдысын қалыптастыратын тиімді әдістерді үйрету.
📌
2.1 «P-M-I» әдісіP-M-I (Plus – Minus – Interesting) – кез келген ұғым, идея немесе шешімді үш қырынан: артықшылық, кемшілік, қызықты аспект бойынша талдайтын әдіс.
Қолдану жолы:– Оқушыларға бір идея, проблема немесе жағдай ұсынылады.
– Жеке, жұпта немесе топта 3 бағанға ойларын жазады.
– Талдау соңында әр баған бойынша қорытынды жасайды.
Мысал:Тақырып: «Ақпаратты бұлтта сақтау».
- +: қолжетімділік, қауіпсіздік, құрылғыдан тәуелсіз
- –: интернет керек, деректердің құпиялылығы
- I: кей бұлттар AI қолданады, кейбіреулер тегін
Дамитын дағдылар:Сыни ойлау, логикалық байланыс, пікір білдіру, салыстыру
📌
2.2 Дебат (Debate) әдісіДебат – пікірталас мәдениетін қалыптастыратын, дәлелді сөйлеуге үйрететін классикалық тәсіл.
Қолдану жолы:– Тақырып ұсынылады: “Жасанды интеллект – мектепте пайда ма, қауіп пе?”
– Сынып екі топқа бөлінеді: “иә” және “жоқ” жақ
– Әр топ өз дәлелдерін ұсынады, қарсы тараптың пікіріне жауап береді
– Қорытынды аргумент және рефлексия жасалады
Мұғалім рөлі: фасилитатор, бағыттаушы
Дамитын дағдылар:Пікір айту, қарсы дәлел келтіру, тыңдау, сөз мәдениеті
📌
2.3 «Қара шляпа – Ақ шляпа» тәсілі (Эдвард де Боно бойынша)Мақсаты: бір мәселені логикалық тұрғыдан екі жақты (жақтау – сынау) бағалау.
Қолдану жолы:– Сынып екіге бөлінеді: ақ шляпа (фактпен сөйлейді), қара шляпа (сын көзқарас)
– Бір тақырып бойынша өз көзқарасын білдіреді
– Соңында бір қорытындыға келеді
Мысал:Тақырып: «Оқушылардың жеке блог жүргізуі»
- Ақ шляпа: шығармашылық дамиды, тіл байлығы артады
- Қара шляпа: уақытты алады, жеке өмірге қауіп бар
📌
2.4 «Факт – пікір – дәлел» құрылымыҚолдану жолы:– Берілген мәтіннен оқушы 3 түрлі деңгейдегі сөйлемдерді ажыратады:
- Факт – тексеруге болатын дерек
- Пікір – адамның көзқарасы
- Дәлел – фактіні немесе пікірді негіздейтін аргумент
Мысал:– “Күн сайын 3 сағат әлеуметтік желі қолданамын” – факт
– “Бұл менің уақытымды босқа кетіреді” – пікір
– “Себебі үй тапсырмаларын уақытылы орындай алмай жүрмін” – дәлел
📌
2.5 Аргумент картасы (Argument Map)Бұл не?Пікірді нақты аргументтер мен дәлелдермен карталық түрде тарату әдісі.
Қолдану жолы:– Тақырып беріледі
– Оқушы идея ортасына жазады
– Оның жан-жағына “неге солай ойлаймын?” деген сұраққа жауап жазып, таратады
Қолдануға болады: Miro, Jamboard, Canva схемалар