МОДУЛЬ 6. Тұлғалық қасиеттерді дамытатын әдістер (Character) Мақсаты:Оқушылардың мінез-құлқында көрінетін жоғары адами қасиеттерін: жауапкершілік, табандылық, адалдық, этика, көшбасшылық және өзіндік ынтаны дамытуға көмектесетін әдістермен таныстыру.
📌
6.1 «Моральдық дилемма» әдісіМақсаты: оқушыларға күрделі шешім қабылдау жағдайын ұсынып, этикалық ойлауға үйрету.
Қолдану жолы: – Оқушыларға қысқа өмірлік жағдаят ұсынылады
– Бірнеше шешім беріледі
– Әр оқушы өз таңдауын жасап, не үшін солай шешкенін түсіндіреді
– Пікірлер салыстырылады
Мысал: “Сыныптасың көшіріп отыр. Айтасың ба, жоқ па?”
– Бұл әдіс арқылы оқушылар адалдық, әділеттілік және жауапкершілік ұғымдарын ішкілендіреді
📌
6.2 «Көшбасшылық шеңбері»Мақсаты: оқушылардың бастама көтеру, топты ұйымдастыру, шешім қабылдау қабілетін дамыту.
Қолдану жолы: – Топтағы бір оқушы көшбасшы болады
– Қалғандары рөлдерге бөлінеді (жазушы, баяндаушы, бақылаушы т.б.)
– Топтық тапсырма орындалады
– Кейін көшбасшы өзін, топ өз көшбасшысын бағалайды
Нәтиже: оқушы басқаларды тыңдауға, басқаруға және жауапкершілік алуға үйренеді
📌
6.3 «Құндылық картасы»Мақсаты: оқушыға өз ішкі құндылықтарын тануға, оларды әрекетте қолдануға жол ашу
Қолдану жолы: – Оқушыларға түрлі құндылықтар тізімі беріледі (адалдық, батылдық, еңбекқорлық, мейірімділік, т.б.)
– Соның ішінен өзіне жақын үшеуін таңдайды
– «Бұл құндылықты мен қалай көрсетемін?» деген сұраққа жауап береді
– Бірігіп сыныптық құндылық кодексі жасалады
📌
6.4 «Кері байланыс мәдениеті»Мақсаты: оқушыларға бір-біріне әділ, мейірімді әрі құрметті кері байланыс беруді үйрету
Қолдану жолы: – Жұппен немесе топпен жұмыс аяқталған соң
– Әр оқушы сыныптасына:
– «Маған ұнағаны...»
– «Келесіде жақсарта алатын тұсы...»
– «Сенің күшті жағың...» – деп жазып береді
Нәтиже: оқушы құрдасына қолдау білдіреді, эмпатия дамиды
📌
6.5 «Әдептілік айнасы»Қолдану жолы:– Сабақ басында немесе аптаның бір күнінде «Мен қандай әрекет жасадым?» деген рефлексиялық сұрақ қойылады
– Мысал: «Бүгін мен біреуге көмектестім бе?», «Менің бүгінгі әрекетім мені жақсы адам етті ме?»
Бұл әдіс: оқушының өзін сырттай бақылауын, әдептілік, мәдениет, адамгершілік сияқты ұғымдарды өз бойында тұрақтандыруға көмектеседі
- 📘 Сабақ сценарийі: “Этикалық таңдаулар” тақырыбына арналған дилемма мысалдары
- 📝 Тапсырма: “Бүгінгі өз әрекетіме қандай баға берер едім?”