P-M-I әдісі (Plus – Minus – Interesting) 📌
Жалпы сипаттамасы:P-M-I әдісі – оқушылардың сыни ойлау қабілетін дамытуға бағытталған тәсіл. Бұл әдіс оқушыны тек «ия/жоқ» деңгейінде ойлауға емес, мәселені жан-жақты бағалауға, жақсы және нашар жақтарын көруге, сондай-ақ қызықты аспектілерін анықтауға үйретеді.
P-M-I — үш бөлімді рефлексия құрылымы:
  • P (Plus) – артықшылығы, жақсы жағы
  • M (Minus) – кемшілігі, теріс тұстары
  • I (Interesting) – ерекше, тосын, қызықты қырлары
  • 🎯 Мақсаты:Оқушылардың ойлау икемділігін арттыру
  • Бір мәселеге бірнеше қырынан талдау жүргізуді үйрету
  • Талдау нәтижесін құрылымды түрде ұсынуға дағдыландыру
  • 📋 Қолдану кезеңі:Жаңа тақырыпты бастарда – болжау жасау
  • Тақырып соңында – рефлексия және талдау
  • Бір ұғымды, құралды, шешімді талдауда (мысалы: жаңа технология, идея, кейіпкер әрекеті)
  1. ⚙️ Қолдану алгоритмі:Мұғалім белгілі бір ұғымды, тақырыпты немесе сұрақты ұсынады
  2. Оқушылар 3 бағаннан тұратын кесте толтырады
  3. Әр бағанға өз ойларын жазады
  4. Кейін ойлар сыныппен біріктіріледі, қорытынды жасалады
📌 Мысал (Биология пәні, 8 сынып)Тақырып: Адам жүрегін 3D модель арқылы зерттеу
Тапсырма: P-M-I әдісі арқылы осы тәсілді бағала

Plus (Артықшылық)

Minus (Кемшілік)

Interesting (Қызықты тұстар)

Жүректі көруге болады

Интернет қажет

Модельді айналдыруға болады

Оңай есте қалады

Компьютер жетіспеуі мүмкін

Ішкі құрылымды толық көреміз

Көрнекілік жақсы

Барлығы бірдей түсінбеуі мүмкін

Үйден де қолдануға болады


Мұғалімге кеңес:Қағаздан бөлек Jamboard, Padlet, Google Docs арқылы да ұйымдастыруға болады
  • Уақыт шектеуін енгізу тиімді (5–7 мин)
  • Топтық талқылау барысында бірлескен кесте жасауға болады
  • Әр оқушы өз PMI қорытындысын сынып алдында 1 сөйлеммен қорытсын

Өлшем

Қамтылуы

Дағды (Skills)

Сыни ойлау, логикалық құрылымдау

Метатаным (Meta-learning)

Өз көзқарасын негіздеу, салыстыру

Тұлғалық қасиет (Character)

Құрдас пікірін тыңдау, сыйлау