P-M-I әдісі (Plus – Minus – Interesting) 📌
Жалпы сипаттамасы:
P-M-I әдісі – оқушылардың
сыни ойлау қабілетін дамытуға бағытталған тәсіл. Бұл әдіс оқушыны тек «ия/жоқ» деңгейінде ойлауға емес,
мәселені жан-жақты бағалауға,
жақсы және нашар жақтарын көруге, сондай-ақ
қызықты аспектілерін анықтауға үйретеді.
P-M-I — үш бөлімді рефлексия құрылымы:
- P (Plus) – артықшылығы, жақсы жағы
- M (Minus) – кемшілігі, теріс тұстары
- I (Interesting) – ерекше, тосын, қызықты қырлары
- 🎯 Мақсаты:Оқушылардың ойлау икемділігін арттыру
- Бір мәселеге бірнеше қырынан талдау жүргізуді үйрету
- Талдау нәтижесін құрылымды түрде ұсынуға дағдыландыру
- 📋 Қолдану кезеңі:Жаңа тақырыпты бастарда – болжау жасау
- Тақырып соңында – рефлексия және талдау
- Бір ұғымды, құралды, шешімді талдауда (мысалы: жаңа технология, идея, кейіпкер әрекеті)
- ⚙️ Қолдану алгоритмі:Мұғалім белгілі бір ұғымды, тақырыпты немесе сұрақты ұсынады
- Оқушылар 3 бағаннан тұратын кесте толтырады
- Әр бағанға өз ойларын жазады
- Кейін ойлар сыныппен біріктіріледі, қорытынды жасалады
📌 Мысал (Биология пәні, 8 сынып)
Тақырып: Адам жүрегін 3D модель арқылы зерттеу
Тапсырма: P-M-I әдісі арқылы осы тәсілді бағала
Plus (Артықшылық) | Minus (Кемшілік) | Interesting (Қызықты тұстар) |
Жүректі көруге болады | Интернет қажет | Модельді айналдыруға болады |
Оңай есте қалады | Компьютер жетіспеуі мүмкін | Ішкі құрылымды толық көреміз |
Көрнекілік жақсы | Барлығы бірдей түсінбеуі мүмкін | Үйден де қолдануға болады |
Мұғалімге кеңес:Қағаздан бөлек
Jamboard,
Padlet,
Google Docs арқылы да ұйымдастыруға болады
- Уақыт шектеуін енгізу тиімді (5–7 мин)
- Топтық талқылау барысында бірлескен кесте жасауға болады
- Әр оқушы өз PMI қорытындысын сынып алдында 1 сөйлеммен қорытсын
Өлшем | Қамтылуы |
Дағды (Skills) | Сыни ойлау, логикалық құрылымдау |
Метатаным (Meta-learning) | Өз көзқарасын негіздеу, салыстыру |
Тұлғалық қасиет (Character) | Құрдас пікірін тыңдау, сыйлау |