МОДУЛЬ 5. Метатаным және өзін-өзі басқару дағдылары
Мақсаты:Оқушылардың өз оқуын саналы бақылауға, рефлексия жасауға, жеке даму жоспарын құруға және оқу стратегиясын өздігінен басқаруға бағытталған әдістермен таныстыру.

📌 5.1 Рефлексия түрлері (ауызша, жазбаша, визуалды)
Рефлексия – оқушының сабақтан алған тәжірибесін саралап, өз әрекеті туралы ой қорытуы.
Қолдану үлгілері:
  • «Мен бүгін білдім...», «Маған қиын болғаны...», «Келесі жолы...»
  • 3 сөзбен сабақ сипаттау (мысалы: қызықты, түсінікті, жауапкершілік)
  • Визуалды рефлексия (смайлик, график, түсті карточка)
Мұғалім рөлі: Рефлексияны бағаламайды, керісінше оқушыны ойлауға жетелейді.

📌 5.2 Оқу күнделігі және чек-лист
Мақсаты: оқушы өз оқу барысын күнделікті немесе апта сайын бақылап отыруы.
Қолдану жолы: – Әр сабақ/тақырыптан кейін 3–4 сұраққа жауап жазу
– Апталық чек-лист: “Тақырыпты түсіндім бе?”, “Үй тапсырмасын орындадым ба?”, “Қиындық болды ма?”
Нәтиже:
– оқушы өз оқу процесіне иелік етеді
– ата-ана мен мұғалімге оқушы дамуын бақылауға мүмкіндік береді

📌 5.3 Өзін-өзі бағалау және өзара кері байланыс
Мақсаты: оқушыны ішкі бағалау дағдысына үйрету, кері байланыс мәдениетін қалыптастыру.
Құралдар: – Бағалау парағы (критериймен жұмыс)
– «Меніңше, мен ... деңгейдемін»
– «Сенің жұмысыңда мыналар ұнады...» – сыныптасына пікір жазу
Мысал: тапсырма орындағаннан кейін өзін «жақсы – орташа – әлі де жетілдіремін» шкаласы бойынша бағалайды.

📌 5.4 SMART мақсат қою
Мақсаты: оқушы өз дамуы үшін нақты, өлшенетін, қолжетімді, өзекті және уақытпен шектелген мақсат қоюды үйренеді.
Мысал:
❌ “Мен жақсы оқимын” →
✅ “Келесі бақылау жұмысынан 80% алу үшін күнде 15 минут дайындаламын”
Қолдану жолы: – Бір айға/бір тоқсанға жеке оқу мақсатын жазу
– Апта сайын ол мақсатқа қаншалықты жақындағанын белгілеу

📌 5.5 «Өз-оқуымды бақылау» әдістері
Мақсаты: оқушы өзіне келесі сұрақтарды қою арқылы саналы әрекет етуді үйренеді:
  • Бұл тапсырма маған түсінікті ме?
  • Мен нені білмеймін?
  • Қай кезде қиналдым?
  • Қай кезде өзімді сенімді сезіндім?
Қолдану: сабақ соңында немесе тапсырма аяқталғаннан кейін жазбаша/ауызша түрде